راهنمای سئو برای سایتهای Decoupled
چکلیست سئو: ۴۱ راهکار طلایی برای بهبود رتبه سایت در گوگل
کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث میشود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. اطلاعات Name (نام کسبوکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمتهای مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوریها (Directory) و Google My Business یکسان است. این ابزار به شما امکان میدهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسبوکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.
معمولاً تاثیرات تغییرات سئو تکنیکال رو بعد از چند هفته تا چند ماه میتونی ببینی. گوگل به مرور زمان سایتت رو خزش و ایندکس میکنه و تغییرات بهینهسازی رو در نتایج جستجو اعمال میکنه. Core Web Vitals مجموعهای از معیارهای مهمه که گوگل برای سنجش کیفیت تجربه کاربری (UX) ازشون استفاده میکنه. اگه این معیارها رو بهبود بدی، هم گوگل خوشحال میشه و هم کاربرها راحتتر توی سایتت میچرخن. این مرحله شامل بهینه سازی عناصر داخلی صفحات وب مانند عنوانئ ها، توضیحات متا، تگ های هدینگ، تصاویر و ساختار URL است.
زمانی که محتوای شما به عنوان یک رفرنس قابل استفاده باشد، سایت های دیگر هم مشتاقانه به آن لینک خواهند داد که باعث افزایش اعتبار سایت شما و کسب جایگاه های بهتر در موتورهای جستجو خواهد شد. بیشتر محتواها ارزش اشتراک گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری مخصوصاً در قالب بک لینک در گوگل رتبه ای کسب نخواهید کرد. خوشبختانه، ایجاد محتوای ارزشمند برای بهبود استراتژی سئو خارجی شما چندان سخت نیست. افرادی که سئو را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند، متوجه میشوند که انجام سئو به چه میزان برای رشد کسب و کارها اهمیت دارد. اشخاصی که به این موضوع رسیدهاند برای پیشرفت در کار خود امور سئو سایت خود را برونسپاری کرده و از متخصصین سئو کمک میگیرند. آگاهی از مزایا و معایب سئو این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید تصمیم بهتری برای کسبوکار خود بگیرید.
این تگها به موتورهای جستجو کمک میکنند که سازماندهی و اولویتبندی اطلاعات صفحه را بهتر درک کنند. در نهایت، اگه میخوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی میشه که بیرون از سایتت انجام میدی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری. این کارها مثل لینکسازی (backlink)، تعاملات شبکههای اجتماعی و برندینگ، به موتورهای جستجو نشون میدن که سایتت معتبر و قابل اعتماده. SEMrush یکی از ابزارهای کامل و چندکاره در زمینه سئو سایت و بازاریابی دیجیتال است. با این ابزار میتوانید تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، بررسی بکلینکها، ردیابی رتبهها و حتی بهینهسازی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) را انجام دهید.
لینک یک و دو لیستی از راهکارها برای مراقبت پوستی ارائه دادند و لینک سه صفحه خرید محصولات پوستی از سایت خانومی است. حتماً میپرسید از کجا بفهمیم مخاطب چه نیاز و دغدغهای دارد که برایش محتوا تولید کنیم؟ جواب سادهست؛ با کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی. این هدف هم واضح و مرتبط است، هم با ابزارهای مختلف سئو قابل رصد و اندازهگیری است. تازه، رشد ۱۰ درصدی ترافیک ارگانیک در ۶ ماه هدفی کاملاً معقول و واقعبینانه است. برای هر سایت و کسبوکاری که بخواهید استراتژی سئو بنویسید، لازم است که راهرسم زیر را طی کنید.
تحقیق کلمات کلیدی بسیار ساده است، کافی است لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسبوکارتان را فراهم کنید و روی کلماتی تمرکز کنید که افراد سرچ بیشتری میکنند. برای مطلع شدن از کلمات کلیدی مناسب بهتر است از ابزارهایی مانند keyword research tool و MOZ استفاده کنید. برای اینکه بفهمی کاربر چه نیازی داره، میتونی کلمه کلیدی موردنظرت رو توی گوگل سرچ کنی و نتایج فعلی رو بررسی کنی. مثلاً اگه دیدی کاروسل عکس ظاهر شده، یعنی مردم احتمالاً دنبال عکسهای مرتبط با اون کلمه کلیدی میگردن. به جای اینکه بخوای با نقض قوانین موتورهای جستجو سعی کنی رتبه سایتت رو الکی بالا ببری، بهتره تمرکزت رو بذاری روی فهمیدن و برآورده کردن نیاز کاربر.
کاربرانی که با سایتی کند مواجه میشوند، اغلب ترجیح میدهند که سایت را ترک کنند. برای بهبود سرعت بارگذاری، کاهش حجم تصاویر، بهینهسازی کدها و استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) مؤثر است. این روشها باعث بهبود تجربه کاربری و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو میشوند. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه میگیرن، گوگل نمیتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره. باید صفحات مشابه رو ترکیب یا بهینه کنی تا یکی از اونها به عنوان صفحه اصلی رتبه بگیره. ابزارهایی مثل Screaming Frog بهت کمک میکنن تا بررسی کنی که کدوم صفحاتت عمق بیشتری دارن و نیاز به بهبود دارن.
با استفاده از robot.txt میتوانید از خزندههای گوگل بخواهید تا برخی از صفحات وبسایت شما ایندکس نکند. سئو خارجی شامل فعالیتهایی مانند لینکسازی، اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، مطبوعات و تبلیغات خارجی میشود. به عنوان مثال شما میتوانید با تبلیغات در اینستاگرام و انتشار لینک صفحات مهم وبسایت خود در این شبکه اجتماعی، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. گوگل با داشتن بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در جستجوی اینترنت، بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان شناخته میشود. موتورهای جستجو اغلب الگوریتمهای خود را بهمنظور تجربه بهتر کاربر تغییر میدهند و هدف آنها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آنهاست.
ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. علت انتخاب Reddit برای یافتن کلمات کلیدی به این دلیل است که کاربران اغلب بررسی نمیکنند که آیا سؤال آنها قبلاً پرسیده شده است یا خیر! و شاید یک سوال چندین بار پرسیده شده باشد، این اتفاق باعث میشود چگالی کلمات و مباحث مهم در این پلتفرم افزایش یابد واین افزونگی یک بینش کلیدی برای استراتژی تحقیق کلمات کلیدی است. در اینجا دقیقاً نحوه استفاده از Reddit برای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است، پس ابتدا به Reddit بروید.
در حقیقت، یک استراتژی سئو جامع باید به طور کامل به همه جنبههای سئو توجه داشته باشد. این موضوع شامل تاکتیکهای مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی و کنترل بک لینکها میشود. فایل robots.txt یک فایل متنی است که در ریشه سایت قرار میگیرد و به موتورهای جستجو دستور میدهد که کدام صفحات سایت را ایندکس کنند و کدام صفحات را نادیده بگیرند. این فایل به شما این امکان را میدهد که اطلاعات حساس یا خصوصی سایت از جمله صفحاتی که ممکن است شامل اطلاعات کاربران باشند، را از دسترسی رباتها پنهان کنید. همچنین میتوان مدیریت بهتری بر روی ایندکس صفحات داشت و از ایندکس شدن صفحات تکراری یا کمارزش جلوگیری کرد. تگهای هدر (H1، H2 و …) نقش مهمی در بهبود ساختار محتوای سایت و سئو دارند.
دو راه برای یافتن کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود وجود دارد که هر دو آنها می توانند کارساز باشند. متن H1 یا عنوان اصلی در بالای صفحه شما قرار گرفته است و به افراد قبل از ورود به صفحه، عنوان اصلی نمایش داده میشود. شما باید در این قسمت نیز کلمه کلیدی اصلی را قرار دهید و از عنوانی استفاده کنید که افراد به آن جذب میشوند. دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راههای بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار میرود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار میبخشد و میتوانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید.
توی این مقاله، یاد گرفتیم که چطور باید اهداف سایت یا کسبوکارت رو دقیق بشناسی تا بتونی یه برنامه سئوی موفق رو اجرا کنی. فهمیدیم که سئو فقط به رتبه گرفتن و افزایش ترافیک ختم نمیشه؛ مهمتر از همه اینه که این ترافیک به هدفهای بزرگتر کسبوکارت کمک کنه، مثل افزایش فروش، ثبتنامها، یا تعامل بیشتر کاربرها. وقتی اهداف مشخص باشن و روی شاخصهای کلیدی موفقیت (KPI) تمرکز کنی، میتونی بهجای شانسی عمل کردن، یه استراتژی دادهمحور داشته باشی و قدمهای بعدیت رو با دقت بیشتری برداری. ارائه محتوای مرتبط و باکیفیت توی سایتت نه تنها باعث میشه رتبت توی نتایج جستجو بهتر بشه، بلکه مهمتر از اون، اعتبار و اعتماد بین کاربرات ایجاد میکنه. خیلیها فکر میکنن سئو فقط به معنی گرفتن رتبه بهتر توی گوگله، اما در واقع هدف اصلی اینه که ترافیک سایت رو به سمتی هدایت کنی که به نتایج واقعی و اهداف تجاری منجر بشه. این مقاله بهت کمک میکنه تا بدونی چطور بهجای تکیه بر شانس و پراکنده عمل کردن، یه استراتژی دقیق و هدفمند برای سئوی سایتت داشته باشی.
خلاصهش اینه که سئو حدود 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی (PPC) روی موبایل و دسکتاپ فرصت ترافیک ایجاد میکنه. دیگر نیاز نیست برای راهاندازی سایت مسلط به زبانهای سخت و پیچیده برنامهنویسی باشید. ما در این دوره آموزشی به شما یاد میدهیم چگونه بدون حتی یک خط کدنویسی سایتهای شخصی، خبری، وبلاگی، شرکتی، فروشگاهی و چندمنظوره حرفهای طراحی کنید. تیکو – امروز قصد داریم یک راهنمای جامع و کامل برای سئوی داخلی در سال 2021 فراهم کنیم. در بین میلیونها سایت موجود در فضای اینترنت آن چیزی است که باعث میشود سایت شما برای دیگران به نمایش گذاشته شود، سئو است. محتوای کمارزش یعنی صفحاتی که یا خیلی کوتاهن یا اطلاعات خاص و ارزشمندی ارائه نمیدن.
البته یکی از روش هایی که ممکن است نادیده گرفته باشید، افزودن زبان های جدید به سایت خودتان است. با توجه به اینکه اکثر جستجوهای گوگل در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، خوانایی برای سئو بیش از هر زمان دیگری مهم است. سئو بر اساس دادههایی انجام میشود که میتواند به بهبود وضعیت وبسایت شما کمک کند. این روش مناسب کسب و کارهایی است که نوپا بوده و نمیتوانند سرمایهگذاری زیادی در این بخش داشته باشند. به این ترتیب ترجیح میدهند که خودشان سئو وبسایتشان را انجام داده و بعد از گذشت یک مدت زمان کوتاهی استراتژی خود را در مسیر دیگری پیش ببرند. اگه سایتت رتبه خوبی بگیره ولی کسی روی لینک کلیک نکنه یا ترافیکت به تبدیل (مثل فروش یا ثبتنام) منجر نشه، رتبهبندی ارزش زیادی نداره.
انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وبسایت و نیازهای کاربران میتواند در جذب ترافیک ارگانیک و افزایش رتبه در نتایج جستجو نقش موثری داشته باشد. شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی گوگل کنید و لیستی از پیشنهادات را مشاهده کنید. اینها مستقیما از طرف خود گوگل پیشنهاد میشوند دقیقا چیزی هستند که کاربران نوشتهاند و جستجو کردهاند. متخصصان سئو همیشه روی این نکته تاکید داشتهاند که سئو، مجموعهای از اقدامات است که منجر به بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو میشود. به همین دلیل استفاده از یک چک لیست سئو سایت که دربرگیرنده اقدامات لازم به منظور بهبود سئوی سایت باشد، بسیار حائز اهمیت است. اگر شما هم به تازگی وبسایت خود را راهاندازی کردهاید، این چک لیست ارزیابی سایت میتواند شروع خوبی برای ورود به دنیای سئو برای شما و وبسایت شما باشد.
کدام یک از 15 تکنیک های سئو ی پست امروز را ابتدا امتحان می کنید؟ آیا قصد دارید شروع به انتشار محتوای طولانی تر کنید؟ شایدم بخواهید سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند که اگر به آن فکر کنید کاملاْ منطقی به نظر می رسد. چگونه میتوانید زمان ماندگاری و نرخ پرش خود را بهبود ببخشید؟ مقدمههای قانعکنندهای بنویسید که افراد را تشویق به اقدام کنند. هر کسی که در این صفحه فرود میآید بخاطر مقدمه 4 خطی اول دقیقاً میداند که محتوای من در مورد چیست. کلمات و عباراتی که اینجا در این روش پیدا می کنید احتمالاً به ذهنتان نرسیده بود.
به طور کلی، چک لیست سئو مانند یک نقشه راه است که شما را به سمت رتبههای برتر موتورهای جستجو هدایت میکند. استفاده از ابزارهای تحلیلی و تدوین استراتژیهای بهروز به بهبود سئوی سایت در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس نیز کمک شایانی میکند. در نهایت، سئو یک فرآیند مداوم و بهروز است که با نظارت و بهبود مستمر، سایتها میتوانند جایگاه خود را در میان رقبا تقویت کرده و کاربران بیشتری را جذب کنند. ایجاد محتواهای متنوع از جمله ویدئو، تصاویر و اینفوگرافیک میتواند باعث افزایش زمان ماندن کاربران در سایت شود و تاثیر مثبتی بر بهبود سئوی سایت داشته باشد. محتوای چندرسانهای به کاربران اجازه میدهند تا بهطور تعاملی با سایت ارتباط برقرار کنند و زمان بیشتری در آن بمانند. شاید برایتان سوال باشد که مهمترین عوامل موفقیت در سئو سایت چیست؟ بهینهسازی سایت برای دستگاههای موبایل، عامل موفقیت شماست.
از دیگر مواردی که عنوان سئو شما را جذاب و بهینه میکند، استفاده از عدد یا عباراتی مانند بهترین، راهنما، راهکار و جزئیاتی از این دست میباشد. در هنگام نوشتن عنوان محتوای خود توجه کنید که تعداد حروف کمتر از 55 کاراکتر نبوده و حتما آن را با تگ h1 نشان دهید. در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ جینجر، ما به شما نحوه استفاده از سئو را آموزش میدهیم تا بتوانید بهراحتی و با اطمینان بیشتر در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو موفق باشید. KPIها باید بر اساس اهداف کسبوکار و انتظاراتی که از سئو داری انتخاب بشن. مثلاً اگه هدف افزایش فروش آنلاینه، تعداد خریدهای انجام شده میتونه یکی از KPIهای مهم باشه. موفقیت سئو با استفاده از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مثل فروش، دانلودها، تماسها و...
فعالسازی گواهینامه SSL نه تنها امنیت سایت را افزایش میدهد، بلکه در بهبود سئو و جذب کاربران نیز موثر است. قدم چهارم از آموزش مراحل سئو بهینهسازی URLها میباشد که نقش مهمی در بهبود سئو و تجربه کاربری دارد. برای داشتن URLهایی کوتاه، توصیفی و حاوی کلمات کلیدی اصلی، از حروف اضافه مانند از”، “به” و “و” دوری کنید؛ برای خوانایی بیشتر، کلمات را با “-” جدا کنید. لینکهای شکسته تجربه کاربری بدی ایجاد میکنن و میتونن به سئوی سایتت آسیب بزنن. ابزارهایی مثل Screaming Frog و Ahrefs بهت کمک میکنن تا لینکهای شکسته رو پیدا کنی و اونا رو اصلاح یا ریدایرکت کنی. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهمه، چون اگه سایتت کند باشه، نه تنها کاربرا سریع ازش خارج میشن، بلکه گوگل هم برای رتبه دادن بهت در نتایج جستجو دچار تردید میشه.
اگر از وبلاگ بکلینکو لذت بردهاید، این ویدیوها را هم دوست خواهید داشت. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار میشود، به دانشجویان یاد میدهد که چگونه استراتژیهای جستوجوی ارگانیک را طراحی و پیادهسازی کنند. شما میتوانید این کلاس را بهصورت رایگان با ثبتنام در دوره آزمایشی یکماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد.
از آنجایی که ما در سئو سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال سایت را بهینهسازی میکنیم، در تدوین استراتژی سئو هم باید اقدامات لازم برای هر سه نوع سئو را در نظر بگیرید. هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکتکنندگان به دانش و مهارتهایی است که برای پیادهسازی استراتژیهای موثر سئو در وب سایتهای خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکتکنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند. تحلیل Link Intersect یه روش هوشمندانهست که بهت کمک میکنه بفهمی چه سایتهایی به رقبای تو لینک میدن ولی به سایت تو نه. یعنی میتونی سایتهایی رو پیدا کنی که به سایتهای مشابه تو اعتماد کردن و احتمالاً میتونن به تو هم لینک بدن. تگ H1 مهمترین تگ عنوان توی هر صفحهست که نشون میده صفحه در مورد چه موضوعیه.
BrightLocal با ارائه گزارشهای دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش میدهد. ترجمه کردن Slug صفحه تاثیر بسیار بالایی در افزایش ترافیک شما دارد و فقط کافیست در زمان ترجمه دیگر بخش های صفحه، به ترجمه این بخش نیز توجه کنید. حتی استفاده از یک زبان بیشتر هم مزایای بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. در صورتی هم که از پلاگین برای این کار استفاده کنید، می توانید در مدت زمان کوتاه تری کار ترجمه سایت خودتان را انجام دهید اما باز هم لازم است برای ترجمه تمامی قسمت های سایت خودتان وقت بگذارید. در صورتی که سایت شما امکان چندزبانه شدن دارد، در اسرع وقت این کار را انجام دهید، به خصوص اگر سایت وردپرسی دارید، سئو سایت های چند زبانه بسیار آسان است. RankBrain از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک معنا و زمینه پرس و جوهای کاربر، به ویژه آنهایی که طولانی، پیچیده یا محاوره ای هستند، استفاده می کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری