همگام سایتیابی ارگانیک
١٠ ایده برای افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک ارگانیک گروه طراحی و پشتیبانی فریا
در کنار لینک وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی هزینه کرده اند، حروف Ad یا آگهی قرار داده شده است. هزینه نتایج پولی بر اساس تعداد کلیکی است که روی لینک آن سایت انجام میشود. اما جستجو ارگانیک چیست؟ سرچ ارگانیک چه تاثیری در سئو سایت می گذارد؟ چطور می توانیم Organic Search را افزایش دهیم؟ در ادامه به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم. عوامل رتبه بندی تعیین می کنند که چقدر مرتبط هستند page برای یک کلمه کلیدی خاص است. چندین جنبه وجود دارد که گوگل آنها را حیاتی میداند که میتوان آنها را به پنج جنبه اصلی دستهبندی کرد. برای افزایش ترافیک ارگانیک، به یک استراتژی سئو و اجرای ثابت نیاز دارید.
نرخ پرش بالا می تواند بر رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. محتوا روی را page نه تنها از نظر هدف جستجو و ارتباط موضوعی، بلکه همچنین تعامل، باید با پرس و جوی جستجوی کاربر مرتبط باشد. در واقع، CTR نتایج جستجوی ارگانیک به طور قابل توجهی بالاتر از جستجوی پولی است، تقریباً ده برابر نرخ. زیرا جستجوی ارگانیک مبتنی است روی عواملی مانند ارتباط محتوا، کیفیت، قابلیت استفاده و زمینه کاربر، می تواند به به حداکثر رساندن عملکرد جستجوی ارگانیک و افزایش دید وب سایت کمک کند. حالا که بیشتر از نصف بازدید ارگانیک سایتها از طریق موبایل است، به اهمیت سازگاری سایت با دستگاههای موبایل نمیتوان اشاره نکرد.
اغلب اوقات متنی که در قطعات ویژه قرار میگیرد، از بخش ابتدایی یک محتوا انتخاب شده است. به همین دلیل بهتر است برای بهینهکردن محتواهایتان در بخش فیچر اسنیپتها از سبک نوشتن «هرم معکوس» پیروی کنید. سعی کنید تعداد کلمات پاراگرافی که قصد نمایش در موقعیت صفر گوگل را دارید، در همین محدوده نگه دارید. اما در صورتی که بخواهید لباسی خاص بخرید و عبارت «لباس رسمی و اداری مردانه» را جستجو کنید و نتایجی را ببینید، چه کار خواهید کرد؟ قائدتا لباس مورد نظر را خواهید خرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتونید به “مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟” مراجعه کنید. با استفاده از این بخش میتونید تحقیق کلمه کلیدی خودتون رو انجام بدید و در مورد چیزهایی بنویسید که افراد سرچ میکنند.
به عنوان مثال توصیه می کنیم برخی از پیام های فروش را در ستون راست یا چپ قرار دهید. مثلا اگر مشتری شما تستیمونیال دارد می توانید اسنیپت هایی را طراحی کنید و به کمک آن ها این نظرات را منتشر نمایید. بهترین کار این است که در تستیمونیال های خود از کلمات کلیدی مهم هم استفاده کنید. اگر مقاله مهمی در سایت دارید می توانید خلاصه ای از آن را در ستون راست قرار دهید و به مقاله کامل لینک دهید. Paid Search (جستجوی پولی) به تبلیغاتی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده می شوند. این تبلیغات معمولا با برچسب «Sponsored» مشخص می شوند و در بالا یا پایین نتایج جستجوی ارگانیک قرار می گیرند.
در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که جستجوی ارگانیک چیست و چرا برای کسب و کارتان اهمیت دارد. گوگل ادوردز، یک سرویس تبلیغاتی است که به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجو نمایش دهید. تبلیغات گوگل ادوردز، میتواند به شما کمک کند تا سریعتر ترافیک بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید. مثلاً تصاویر بزرگ و یا تعداد زیاد عکس، گاهی می تونه آزاردهنده هم باشه. اما اگه محتواتون به اندازه کافی ارزشمند نباشه، کاربر به سرعت صفحه رو می بنده. سایتی که صفحات ایندکس شده بیشتری داره، موتورهای جستجو هم بیشتر دوسش دارن.
اگر میخواهید محتوای شما رتبه خوبی دریافت کند، باید مراحل خاصی را دنبال کنید. در اینصورت، شانستان برای صعود در صفحه نتایج موتور جستجو بالا خواهد رفت. از این لحاظ، جستجوی ارگانیک به عنوان یکی از ارکان مهم سئو نحوه رتبه بندی وبسایتها و صفحات وب را توسط موتورهای جستجو شامل میشود. سرعت سایت شما نیز در رتبهبندی صفحات شما در نتایج جستجو تأثیرگذار است. کاربران انتظار دارند که محتوای وبسایتها در کمترین زمان ممکن برای آنها بارگذاری شود.
اسنیپتی که متن منحصر به فردی از صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید را کپی نمایید. اگر نتایج متعددی برای جستجوی متن منحصر به فرد خود به دست آوردید فایل را بررسی کنید تا ببینید بخش بزرگی از محتوا تکراری است یا خیر. اگر صفحه تکراری بود یا محتوای مشابهی در سایت های متعدد بود، این موضوع نشان می دهد سایت های متعدد از یک نوع محتوا استفاده می کنند. اگر احساس کردید چنین مشکلی با تعداد زیادی از محتوای موجود در سایت وجود دارد، باید ببینید چگونه می توانید محتوا را دوباره بنویسید یا محتوای منحصر به فردی بنویسید و در اختیار کاربران خود بگذارید. با اینحال قبل از اینکه بخواهید تغییرات قابل توجهی بر روی صفحات خود انجام دهید ببینید این موضوع چه تاثیری بر روی نرخ تبدیل خواهد داشت.
شما انتخاب می کنید که چه کلمات کلیدی را می خواهید پیشنهاد دهید روی و page که ارتقاء خواهد یافت. به عنوان مثال، اگر “تولید کننده طرح محتوا” را در Google وارد کنید، هیچ نتیجه پولی را مشاهده نمی کنید که به عنوان “حمایت مالی” علامت گذاری شده است. مردم برای هر سوالی که ممکن است داشته باشند به اینترنت مراجعه می کنند. – شناسایی تولیدكنندگان و دست اندركاران محصولات ارگانیك براساس تقاضای بازار و اولویت بندی آنها. دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس، پرسنل آموزش و پرورش و حتی اولیای محصلان می توانند با درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد این سامانه شوند.
کلمات کلیدی رقبا را که قابلیت فیچر اسنیپت برای آنها فعال شده است پیدا کنید و موارد زیر را در ساختار صفحاتشان بررسی کنید. برای دریافت راهنمای جامع در خصوص سئو و بهینهسازی سایت خود، سری مقالات چک لیست سئوی ما را از دست ندهید. برای شروع مقاله [چک لیست سئو (پارت 1)] را از این قسمت مطالعه فرمایید. زیرا این نوع ترافیک بازدهی بیشتری دارد و مدت زمان طولانیتری ماندگار است. همچنین شانس تبدیل کاربرانی که از این طریق وارد سایت میشوند به مشتریان وفادار برند، بالاتر است.
اگر پس از آشنایی با جستجوی ارگانیک، مزایا و معایب آن، به دنبال راهکارهایی برای بهبود جایگاه خود میگردید به ادامه این متن توجه کنید. اگر بتوانید تگ ALT غنی از کلمات کلیدی برای لینک تصاویر ایجاد کنید می توانید رتبه تان را برای صفحه مدنظر بالا ببرید. بعد از ویرایش محتوای فعلی بهتر است به دنبال فرصت هایی باشید که به شما کمک می کند محتوای جدیدی به صفحه بیفزایید به خصوص اگر برای تمرکز بر روی کلمات کلیدی مهم به محتوای بیشتری نیاز دارید. قبل از هر چیزی باید بدانید که کلمات کلیدی تان چقدر برای رتبه بندی دشوار هستند. با بررسی دشواری رتبه بندی کلمات کلیدی قادر خواهید بود بهترین گزینه را انتخاب کنید. آنچه می تواند به شما در به حداکثر رساندن نتایج خود کمک کند ، یادگیری راهبردهای مناسب SEO و بهترین روشها برای استفاده از کلمات کلیدی هدف است.
همچنین باید از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود استفاده کنید تا در نتایج جستجو برای آن کلمات نمایش داده شوید. با بهینه سازی تصاویر و استفاده از تصاویر کم حجم، می تونید هم پاسخگوی نیاز بصری کاربر باشید هم سرعت سایت کاهش پیدا نکنه. البته فقط تصاویر جذاب نیستن که باعث بهبود رتبه جستجوی ارگانیک میشن. این که چه جوری اون تصاویر جذاب رو به کاربر ارائه میکنین هم خیلی مهمه. مثلاً میتونین از تصاویر لیزی لود یا Lazey Load استفاده کنین که باعث میشن سرعت سایت شما خیلی بالا بره و کاربر تجربه بهتری پیدا کنه. ما همیشه به دنبال فرصتی می گردیم که بتوانیم به کمک آن محتوای مفید برای کاربر ایجاد کنیم و به موتورهای جستجو کمک کنیم نتایج و نرخ تبدیل را بهبود ببخشند.
باز هم تگ عنوان و دیسکرپشن باید به محتوایی که نوشته اید مرتبط باشد. این ها ترکیبی از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و محتوایی که در صفحه هست را خواهند گرفت تا برای عبارات رقابتی تر به رتبه بالاتری دست پیدا کنند. در گام بعدی توصیه می کنیم سایر متن هایی که بر روی صفحه تان دارید را هم بهینه سازی کنید. این ها معمولا تغییرات ظریفی هستند که تاثیر منفی بر روی نرخ تبدیل ندارند. به دنبال روش هایی برای گنجاندن انواع مختلفی از کلمات کلیدی باشید بدون اینکه متن را خراب کنید یا ظاهر بدی به آن ببخشید.
شما همچنین می توانید خوشه های موضعی گم شده را کشف کنید روی وبلاگ خود را برای کمک به شما در ایجاد قدرت. کلیک کردن روی “عکاسی پرتره” داده های بیشتری را در مورد کلمه کلیدی که می توانیم استفاده کنیم را نشان می دهد. و شما یک جریان پایدار از ترافیک، افزایش آگاهی از برند و قدرت تثبیت شده را دریافت خواهید کرد. فقط بخاطر بسپار که پینترست دقیقاً مانند سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی کار می کند به ایم معنی که باید ارسال های شما به صورت منظم و بدون وقفه باشد . استراتژیشون رو تقلید نکنید، بلکه ببینید چه روشی براشون جواب داده و همون رو توی استراتژی خودتون پیاده کنید.
وقتی عبارتی رو تو گوگل جستجوی می کنید، کنار بعضی از عبارت های جستجو شده حروف AD رو می بینید. در قسمت قبل تکنیک های اصلی برای افزایش ارگانیک سرچ را به شما گفتیم؛ اما اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری در این باره صحبت کنیم، باید بگوییم که تولید محتوای اصولی را جدی بگیرید. همچنین با ایجاد خوشههای موضوعی به نقشهبرداری محتوا کمک میکند که زمانی که یک کسبوکار میخواهد یک استراتژی محتوای مبتنی بر SEO کامل بسازد، میتواند مفید باشد. هنگامی که افراد مکان را جستجو می کنند، گوگل اغلب نقشه ها را در نتایج جستجو قرار می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا به جایی که می خواهند برسند یا به راحتی مشاغل محلی را پیدا کرده و اطلاعاتی در مورد آن پیدا کنند. Google از کشور و مکان کاربر برای ارائه محتوای مرتبط با منطقه خود استفاده می کند.
در گام بعدی باید ببینید موتورهای جستجو چگونه این فهرست را تولید می کنند. گوگل ممکن است هنوز هم فهرست خود را از روی پروژه دایرکتوری باز نشان دهد اما معمولا اینکار برای صفحات اصلی صورت می گیرد. من معتقدم که بینگ یا یاهو هنوز هم فهرست خود را از دایرکتوری یاهو نشان می دهند. اگر نتایجی که از دایرکتوری نشان داده می شود ایده آل نیستند می توانید فهرست دایرکتوری را به روز کنید. به عنوان مثال ، از "ایده های تجاری" استفاده نکنید - زیرا این یک کلمه کلیدی سطح بالا است که بسیار رقابتی است و برای وب سایت جدید رتبه بندی برای آن دشوار است. لینکپرومکس، بک لینکی است که با استفاده از آن میتوانید از متن مقالاتی که در گوگل دارای رتبه هستند، لینک دریافت کنید.
البته فراموش نکنید که بازاریابی ویدئویی با آن چه در گذشته بین کسبوکارها مرسوم بوده، بسیار متفاوت شده است و این موضوع فرصتهای بیشتر و در عین حال رقابت سختتری را برای جلب توجه کاربران نشان میدهد. گوگل صفحاتی را که با استفاده از تجربه شخصی افراد درباره یک محصول نوشته شده باشند، در مقایسه با صفحاتی که به نظر میرسد تجربهمحور نیستند، در اولویت نتایج جستجو قرار میدهد. از قسمت «Performance» روی «Pages» کلیک کنید تا صفحاتی را پیدا کنید که میخواهید آنها را بهبود دهید. سپس روی «Queries» کلیک کنید تا کلمات کلیدی که یک صفحه خاص برای آنها رتبه گرفته است نمایش داده شوند. استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console برای تحلیل رفتار کاربران و شناسایی نقاط قوت و ضعف سایت ضروری است. از این ابزارها برای شناسایی صفحاتی که نیاز به بهبود دارند استفاده کنید و استراتژیهای خود را بر اساس دادههای بهدستآمده بهینه کنید.
اگه میخواید بدونید ترافیک اورگانیک چیست اول باید با مفهوم سئو آشنا باشید. سئو مخفف search engine optimization هستش و بهترین راه برای جذب مخاطب و مشتری محسوب میشه. در همین راستا گوگل یه بستر رایگان براتون فراهم کرده که با استفاده از اون میتونین ترافیک ارگانیک جذب کنید. مطلبی که قابل فهم نیست یا از سطح علمی بالایی برخوردار باشه، ممکنه سبب بشه مخاطب مطلب رو کامل نخونه. جملات و پاراگراف ها کوتاه و قابل فهم به خوانش متن کمکی زیادی می کنه. جملات طولانی بدون استفاده از علائم نگارشی، هم باعث بدفهمی می شه، هم خسته کننده است.
برای بهبود سئو سایت خود می توانید از تکنیک های گفته شده در صفحه " افزایش سئو سایت " استفاده کنید. درست است که ترافیک خریداری شده سرعت کار شما را افزایش میدهد، اما از آن طرف مجبور به صرف هزینه هستید و برای برخی از شرکتها یا افراد، صرف هزینه سخت خواهد بود. فیچر اسنیپتها (Featured Snippets) قطعههای ویژه از اطلاعات یک صفحه هستند که با هدف پاسخ سریع به سوال کاربر بهصورت خودکار، در نتایج گوگل نمایش داده میشوند. وب سایت هایی که در رتبه های بالای نتایج ارگانیک قرار می گیرند، شانس بالاتری برای جذب بازدیدکنندگان (کاربران) و افزایش ترافیک خود دارند. این موضوع به سهم خود می تواند منجر به افزایش آگاهی عمومی از برند، ایجاد لید یا همان سرنخ های فروش و در نهایت افزایش درآمد گردد.
ارگانیک سرچ چون بر پایه انجام اصولی سئو است مدت زمان بیشتری از ترافیک پولی زمان میبرد تا نتیجه دهد اما ترافیکی طولانی مدت را به وبسایت خواهد داد و اعتماد کاربران به سایت را افزایش میدهد. اگر علاقه مند به یادگیری سئو هستید مقاله سئو چیست را حتما مطالعه نمایید. استفاده از لینکسازی (Link Building) به عنوان یک استراتژی حیاتی در سئو، به وبسایتها کمک میکند تا اعتبار و اعتبار خود را در نظر موتورهای جستجو افزایش دهند. این فرآیند شامل ایجاد لینکهای ورودی از سایتهای معتبر و مرتبط به محتوای شماست که نشاندهندهی کیفیت و اهمیت آن محتوا میباشد. لینکسازی به افزایش ترافیک ارگانیک کمک میکند، زیرا با جذب کاربران از دیگر منابع، شانس دیده شدن محتوا نیز افزایش مییابد.
همانطور که گفتیم، اگر کاربری در حین گشت و گذار در شبکههای اجتماعی تبلیغاتی را ببینید، معمولا به آن توجهی نکرده و به کار خود ادامه خواهد داد. در نتیجه این روش آن چنان هم تاثیرگذار نخواهد بود و احتمال کمی وجود دارد که کسی از این راه به سمت کسب و کار شما بیاید. جستجویی است که با هدف کسب اطلاعات در هر موضوع و بستری انجام میشود. اطلاعاتی در مورد آموزش، پزشکی، دنیای دیجیتال، آب و هوا و… هزاران هزار موضوع دیگر دست به جستجو در اینترنت میزنند. اگه طبق این الگوریتم عمل کنید، باعث بهبود رتبه شما تو جستجوی ارگانیک می شه. SERP مخفف عبارت Search Engine Result Page است؛ به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجو.
با بهبود سئو و رعایت اصول آن، سایت ها می توانند رتبه خود را در نتایج ارگانیک بهبود ببخشند و ترافیک بیشتری را به صورت رایگان از طریق موتورهای جستجو جذب نمایند. شاید نام جستجوی ارگانیک یا ارگانیک سرچ (Organic Search) را بارها شنیده باشید. اما آیا میدانید مفهوم آن چیست و چه اهمیتی دارد؟ طبق گزارشات Economic Impact Report از شرکت گوگل، ارگانیک سرچ پنج برابر از Google Ads ارزشمندتر است. به خاطر اهمیت این موضوع ما تصمیم گرفتهایم در این مقاله به طور کامل شما را با ارگانیک سرچ آشنا کنیم. این نکته را باید بدانید که شبکههای اجتماعی به برندسازی شما کمک زیادی میکنند، اما این ارگانیک سرچ است که میتوانید بین شما و مشتریان مفیدتر، ارتباط برقرار کند. قابل ذکر است که ارگانیک سرچ تنها موجب بالا رفتن نرخ تبدیل و بیشتر شدن ترافیک سایت نمیشود، بلکه در مجموع به شناخته شدن برند شما کمک میکند و برای مشتریان درک بهتری از کسب و کار شما ایجاد میکند.
تمام اینها به جذب مشتریان دائمی و وفادار و همچنین ارتقا کسب و کارتان منتهی میشوند. پس از اختصاص دادن کلمات کلیدی، هر صفحه را از طریق محتوا و فراداده (Metadata) برای کلید واژههای هدف، بهینهسازی کنید. مطمئن شوید که همه صفحات جلب توجه میکنند و تا حد امکان کاربر پسند هستند. همچنین سعی کنید با استفاده از لینکدهی داخلی، بین متنهای صفحات مختلف ارتباط برقرار کنید. حال بیایید با هم بازگشت سرمایه ارگانیک سرچ را با یکی دیگر از منابع ترافیک، یعنی شبکههای اجتماعی مقایسه کنیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری